#100blogipäeva 38/100 – FF 25.07.2014 & 15 km jooks

Food Friday postitustes jagan ma oma reedest menüüd. Tervislik või mitte: kirja saab pandud kõik.

Täna oli hoopis teistsugune päev kui tavaliselt. Loe lähemalt juba allpool. 🙂

Hommik: kell 5.15

Just, ärkasin kell 5 selleks üles, et putru keeta ja see siis ära süüa. 😀 Kuna hommikul kell 7.30 oli plaanis joosta 15 km, ei saanud ma seda tühja kõhuga teha. Sõin pudru ära ja läksin tagasi paariks tunniks magama, et toit saaks seedida ja mina puhata. Mida kõike ma jooksmise nimel ei tee…

• tass kaerahelbeid
  • tass piima
  • tass vett
  • sool
  • 2 tl pruuni suhkrut
  • 2 tl kodust vaarikamoosi

Magasin natuke sisse ja seega jõudsin jooksurajale alles kell 8.15. Halb otsus! Oleksin pidanud kohe peale pudrusöömist kella poole kuue ajal jooksma minema, kui õues oli mõnus 15 kraadi. Kell 8 oli kraad tõusnud juba paar pügalat üle 20. Päike säras. Ei ühtki pilve. Ei mingit tuult. Ehtne saun.

Hakkasin siis vaikselt kulgema. Tempo oli aeglane, kuskil 7 minutit km kohta. Pulss läks kohe üles ning tõusis 160 (!!!) lähistele. Selle tempo kohta ilmselgelt liialt kõrge. Ja see pulss ei läinudki üldse alla terve jooksu vältel, keskmine tuli 157 bpm, maksimum 166 bpm.

4. km alguses tegin esimese joogipausi. Juba esimese 5 km järel sain aru, et täna ei tule mingit toredat ja mõnusat jooksu, vaid 15 kilomeetrit ellujäämist. Esimesed 5 km kulgesid kergliiklusteel, kus päike kuumutas täie hooga ning varju polnud kuskilt leida. Kui nägin üht puudega varjutatud alleed, pöörasin automaatselt sinna ära. Muutsin oma trajektoori, aga mul oli sellest täielikult suva. Tahtsin ainult varju.

Kogu jooks mööduski selles vaimus, et valisin teed puhtalt selle järgi, kus sain maja või puude varjus joosta. Oli parem küll, aga olin tiguaeglane ja jooks oli väga väga raske. Kui pool maad läbi oli, otsustasin, et ma ei kavatse joosta viimast 5 kilomeetrit seal samas kergliiklusteel, kus päike mu üle kuumutab. Kiirelt sündis otsus joosta jooks lõpuni Kohtla-Järve linnas tiirutades ning siis sõita bussiga koju tagasi. Jumal tänatud, et hommikul kiirelt ühe 5-eurose oma joogivöö taskusse pistsin!

Kui nägin lõpuks Garminil numbrit 14, mis tähendas, et vaid 1 km on jäänud… Seda tunnet on raske kirjeldada. 😀 Ikka väga raske oli. Kuum ilm lihtsalt ei ole minu jaoks. Ma ei suuda trenni teha, ma magan halvasti ja võin isegi haigestuda. Olen vist rahvavaenlane, aga ma võtaks küll paar vihmast ja jahedat päeva hea meelega. 😀

15 kilomeetrit sai täis keskväljakul. Tund ja 50 minutit. Kohe, kui Garmin värisemisega märku andis, et jooks on tehtud, panin kella stopi peale ja kõndisin kioskisse vett ostma. Sealt läksin juba bussipeatusesse ning lõpuks sain koju. Vot see oli alles hea tunne.

1100 kcal põletatud, aga oi millise hinnaga. See trenn oli umbes nagu Olümpiajooks, ainult et 1,5 korda pikem. See ütleb juba nii mõndagi…

Pärast jooksu: kell 10.45

Pärast jooksu polnudki mul eriti kõht tühi, tahtsin ainult midagi jahedat, seega läksid loosi külmutatud maasikad. Sellest hiiglaslikult portsust sõin ära võib-olla kolmandiku.

Lõuna: kell 14.30

Lõunaks valmistasin taipärase karri ja munanuudlid. Tuli kohe Tai-igatsus peale! Läheks iga kell Kagu-Aasiasse tagasi. 🙂

• munanuudlid
  • kanafilee
  • kookospiim
  • kookosõli
  • herned
  • karripasta
  • 2 tomatit

Lõuna- ja õhtusöögi vahepeal käisin aias ja sõin paar-kolm peotäit herneid, sõstraid, vaarikaid ja karusmarju. Pilti ei teinud.

Õhtusöök: kell 19

• klaas keefiri
  • 4 spl kamajahu
  • päevalilleseemned
  • marjad
  • 2 tl mett

Kama oli väga hea, aga kuna kõht jäi ikkagi natuke tühjaks, sõin üht oma lemmikvõileiba:

• 1 viil tumedat vormileiba
  • 1 viil juustu
  • natuke taluvõid
  • pisike tomat

Oi, küll sai alles täna söödud! 🙂 Aga eks energiat põles ka omajagu. Praegu olen küll nii väsinud, et vajun kohe varsti voodisse külili ära. 😀 See kuumus on lihtsalt ko-hu-tav. Loodetavasti varsti saab natukenegi vihma, kogu meie köögi- ja puuviljaaed kuivab ning vett läheb tonnide kaupa. Lisaks on treenimine keeruline: õue saab minna kas kell 5 hommikul või kell 21 õhtul…

Lõpuks hakkab minus ka tekkima mingi põnevus eesootava Saksamaa reisi ees. Üle nädala veel oodata. 🙂

12 kommentaari “#100blogipäeva 38/100 – FF 25.07.2014 & 15 km jooks

1. Mul sama! Ma kuumas ei suuda joosta, ausalt eelistan vihmast ilma isegi, haha. Ja nüüd õhtuteks olen päiksest nagu tühjaks pressitud sidrun, minuga on vaid igatsus jooksmise järgi.. Otsustasin võtta sinult šnitti, hommikul kell kuus tekialt välja ja rajale 🙂 Siis ehk kannatab mõned korralikud kilomeetrid lipata 😀

Meeldib

1. Ma ise olen kõige hullem 😀 …aga küll me hakkama saame… Elarile 10 kg banaane ja Margitile… hmm… mida ma sulle varun? 😀

2. Oh jummel Margit! Kui hommikul instas nägin, et jooksma lähed, siis mõtlesin küll, et oled hulluks läinud. Nii palav on ju.

Ma olen ka kogu pere vaenlane, sest soovin jahedat ilma, rannas peesitamine ja niisama leboamine pole ikka minu jaoks 😛

P.S Toidud tunduvd ikka nii maitsvad 🙂

P.S. P.S. Tubli oled 🙂 Mina küll sellise kuumusega NII palju ei jõuaks joosta. True inspiration 😉

Meeldib

Lisa kommentaar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.